Wednesday, August 8, 2012

Semoga doa dikabulkan...

8 Ogos 2012

Hari ni saya agak lewat, maaf ayah buat ayah tertunggu-tunggu. Selesai menghantar fayyad dan anuar ke tadika, saya berkejar untuk menyambung tugas di Puteri.

9.15am, saya tiba di Puteri, keadaan sunyi. Oh ..ayah sudah pergi rupanya. Lambat benar agaknya menunggu saya, dia dah keluar dulu. Mak tidur waktu saya sampai, saya lihat wajah mak agak berseri pagi ni. Mak nampak lebih ceria dalam tidurnya itu, ALHAMDULILLAH....ya Allah. mohon dilanjutkan kegembiraan ini.
Setelah beberapa ketika barulah mak tersedar. Saya ambilkan mak air zamzam, haus katanya.
Mak tunjukkan saya yang lututnya dah boleh dibengkokkan sedikit, alhamdulillah mak.....mak dah makin sihat, kata saya. "Divity pump ni pun petang nanti dah boleh bukak kata doktor", terang mak lagi.

Saya terus berikan mak kata-kata semangat agar mak lebih positif untuk segera pulih.

11.00am, saya terpaksa pergi mak....ada keperluan yang mesti diuruskan di sekolah hari ini. Mana abang ni tak sampai lagi.....tak sampai hati nak tinggalkan mak sorang. Setelah diyakini oleh abang yang dia akan sampai , saya cium tangan mak, Mak, saya pergi dulu ya, kejap lagi abang sampai.....hati saya menangis tak dapat tunggu lebih lama.

......

4.13pm, dapat sms abang : "emak baru dipindahkan ke bilik 7 di tingkat yang sama. Besok Dr M akan berdirikan emak." Tergamam saya tiba-tiba. Azam saya kuat...saya mesti hadir esok pagi dan saksikan
saat-saat itu. Saya takkan lepaskan detik bersejarah itu. Mak .....tunggu saya esok pagi. Harap saya tidak lewat lagi.

Saya menjangkakan Ayah insan yang paling gembira dengan berita itu, Semoga Allah kabulkan doa ayah, doa kita semua .....AMIN

No comments:

Post a Comment